مطالب علمی

نوسان فشار خون را بشناسید

نوسان فشار خون - آرمین درمان

نوسان فشار خون یا بالا و پایین رفتن فشار خون به صورت ناگهانی، مشکلی آزار دهنده به حساب می آید که می تواند ابعاد مختلفی از سلامتی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. کنترل فشار خون، مسئله ای مهم به حساب می آید که روی خلق و خو و وضعیت انجام فعالیت های مختلف تا حد قابل توجهی تاثیر گذار خواهد بود.

افرادی که به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهند، همواره باید روی فشار خون هم حساسیت داشته باشند. در این صفحه ما قصد داریم تا چیستی نوسان در فشارخون و علت این مشکل را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه شوید.

 

"</p

 

نوسان فشار خون چیست

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: نوسان فشارخون چیست؟ به بالا و پایین رفتن ناگهانی سطح فشارخون در بدن، نوسان گفته می شود. به خاطر داشته باشید که در خیلی از مواقع نوسانات فشار خون مشکل شدیدی را در بدن افراد ایجاد نمی نمایند. این نوسانات لزوما به خاطر وجود یک بیماری خاص ایجاد نمی شوند. در طول روز بدن یک سری تغییرات خاص را در میزان فشار موجود در خون ایجاد می کند. این تغییرات نامحسوس هستند.

بدن در حالت عادی باید فشار خونی برابر با 12/8 داشته باشد اگر این عدد تا حد قابل توجهی افزایش یا کاهش پیدا کند، شما باید به یک پزشک متخصص جهت بررسی شرایط مراجعه نمایید. عدم توجه به این مسئله می تواند سلامتی عمومی و جامع بدن شما را با خطرات زیادی مواجه نماید.

برای مشاهده محصولات دستگاه فشار خون سایت وارد صفحه فشار سنج بشوید.

علائم نوسان فشار خون

نوسان فشار خون در مراحل اولیه علامت خاصی را در بدن شما ایجاد نمی کند. اگر شما تست های ضروری را انتخاب ندهید، اصلا متوجه نوسانات و تغییر سطح فشار خون در بدن نخواهید شد. بهترین راه موجود برای بررسی نوسانات موجود در این زمینه به بررسی های تخصصی پزشکی اشاره دارد. اگر شما دستگاه اندازه گیری فشار خون در خانه دارید، می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

این دستگاه ها قیمت بالایی ندارند ولی می توانند جان افراد را در مواقع خاص و حساس نجات دهند. البته، گاهی اوقات نوسان فشار خون و سرگیجه همزمان با یکدیگر پدیدار می شوند. زمانی که فشار خون تا حد قابل توجهی تغییر پیدا نماید، علائمی همچون سرگیجه، بی حالی و غش و ضعف در بدن پدیدار خواهد شد. جدا از این مسئله، شما می توانید هر چند وقت یک بار به پزشک متخصص برای بررسی سطح فشار خون خود مراجعه نمایید.

 

"</p

 

نوسان فشار خون در سالمندان

افزایش سن می تواند حجم نوسان فشار خون را تحت تاثیر خود قرار دهد. به خاطر داشته باشید که افراد مسن خیلی بیشتر از سایرین با مشکلات و نوسانات  شدید در فشار خون خود مواجه خواهند شد. بالا و پایین رفتن میزان فشار خون در بدن سالمندان علت مشخصی ندارد.

ژنتیک، ارث و سبک زندگی از جمله متغیر های مهمی به حساب می آیند که روی میزان فشار خون موثر هستند. افراد سالمند باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا با مصرف خوراکی های مفید، جلوی افزایش سطح فشار خون خود را بگیرند.

 

"علائم

 

نوسان فشار خون در طول روز

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم و کلیدی اشاره کردیم، نوسان فشارخون می تواند مشکلی مهم به حساب بیاید. این در حالی است که فشار خون در طول روز کمی بالا و پایین می رود. این تغییرات کوتاه مدت بوده و دائمی نیستند. یعنی در حد چند دقیقه یا چند ثانیه حجم فشار خون تغییر پیدا می نماید. این نوسانات تنها زمانی نگران کننده و مشکل زا می شوند که حجم زیادی داشته باشند.

داروی نوسان فشار خون

برای درمان نوسان فشار خون افراد می توانند راهکار های مختلفی را به کار گیرند. دارو های به کار رفته در این زمینه را می توان در دو دسته بندی اصلی یعنی دارو های مدرن و سنتی تقسیم نمود. از جمله مهم ترین دارو های مدرن به کار رفته در این پروسه باید به رزرپین، آتنولول و لوزارتان اشاره کرد.

 

درمان گیاهی نوسان فشار خون - آرمین درمان

 

سیب، زالزالک، تخم گیاه کرفس، دمنوش های مختلف و چای ترش از جمله گیاه هایی به حساب می آیند که روی وضعیت فشار خون شما موثر هستند. اگر شما هم به دنبال درمان گیاهی نوسان فشار خون می گردید، می توانید از این موارد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *