مطالب علمی

فشار خون اولیه و ثانویه را بشناسید

فشار خون اولیه و ثانویه - بیورر ایران آرمین درمان

به طور کلی فشار خون به عنوان یکی از بیماری های متداول در میان بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان شناخته می شود. فشار خون از شایع ترین بیماری ها در نسل امروزی است که ایرانیان زیادی به آن مبتلا هستند. لازم به ذکر است که تعداد افرادی که به فشار خون مبتلا هستند، در افراد بالای 60 بسیار بیشتر است. تقریبا در میان هر دو فرد بالای شصت سال، یکی از آن ها مبتلا به فشار خون است. با این وجود بسیاری از افراد تلاش می کنند تا به کنترل این بیماری بپردازند. توجه داشته باشید که فشار خون در دو نوع اولیه و ثانویه وجود دارد. بنابراین می توان دریافت که عامل های مختلفی در بروز آن موثر هستند.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های زیادی تاسیس شده اند که اطلاعات زیادی را در رابطه با فشار خون اولیه و ثانویه شرح داده اند. این مراکز در واقع تلاش می کنند تا شما را با اطلاعات مفیدی در این زمینه آشنا کنند. این آشنایی به مرور زمان موجب خواهد شد تا شما اختلافات بین فشار خون اولیه و ثانویه را متوجه شوید. لازم به ذکر است که تفاوت هایی در میان این دو وجود دارد که می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بسیار مهم باشد. بنابراین نیاز است تا شما قبل از هر چیزی با این مسئله که فشار خون اولیه و ثانویه چیست؟ آشنا شوید.

 

تفاوت فشار خون اولیه و ثانویه - بیورر ایران آرمین درمان

 

فشار خون اولیه چیست؟

همان طور که گفته شد، عامل های زیادی وجود دارند که می توانند در ابتلای شما به فشار خون اولیه و ثانویه نقش داشته باشند. با این وجود باید بدانید که فشار خون اولیه به عنوان یکی از انواع فشار خون به شمار می رود که در اکثریت افراد مبتلا به این بیماری بیشتر وجود دارد. پیشنهاد میکنیم مقاله روش طبیعی برای افزایش فشار خون را بشناسید.

 

فشار سنج

 

همچنین عامل هایی که می توانند شما را مبتلا به فشار خون اولیه کنند بسیار زیاد هستند. در این نوع از فشار خون علت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند موجب ابتلای شما به این بیماری شوند. لازم به ذکر است که تعداد افرادی که از فشار خون اولیه رنج می برند بیش از 80 درصد جمعیت بیماران فشار خون را تشکیل می دهد.

 

فشار خون اولیه چیست - بیورر ایران آرمین درمان

 

فشار خون ثانویه چیست؟

فشار خون ثانویه به عنوان نوع دوم فشار خون به شمار می رود که تقریبا 15 الی 20 درصد بیماران این عرصه مبتلا به نوع ثانویه هستند. عامل های موثر در ابتلا به فشار خون ثانویه همانند فشار خون اولیه نمی باشد. در واقع عاملی که باعث می شود تا شما به فشار خون ثانویه مبتلا شوید، یک بیماری زمینه ای است.

مقاله پیشنهادی مرتبط: تاثیرات مخرب دارو های مصرفی بر فشار خون ، کاهش فشار خون

در صورتی که شما به یک بیماری زمینه ای و سخت مبتلا شوید، ممکن است عارضه فشار خون ثانویه نیز برای شما به وجود بیاید. در این شرایط احتمال بهبودی شما بسیار بیشتر بوده و شما می توانید با درمان بیماری زمینه ای خود به درمان فشار خون ثانویه نیز بپردازید. در ادامه با تفاوت فشار خون اولیه و ثانویه آشنا خواهیم شد.

کنترل پیوسته فشار خون اولیه و ثانویه با دستگاه فشار سنج

همان طور که گفته شد، بخش زیادی از مردم کشور ایران مبتلا به فشار خون اولیه و ثانویه هستند. همین مسئله باعث شده است تا افراد زیادی به دلیل ابتلا به این بیماری، دچار بیماری های دیگر نیز شوند. در بسیاری از شرایط با تغییر فشار خون افراد، اتفاقات ناگواری برای آن ها رخ داده است.

به همین دلیل نیاز است تا فشار خون افراد مختلف از جمله افرادی که مبتلا به این عارضه هستند، به صورت مرتب بررسی شود. امروزه دستگاه های مخصوصی برای کنترل و تعیین فشار خون ساخته شده اند که کنترل فشار خون را راحت تر کرده اند.

 

فشار خون ثانویه چیست - بیورر ایران آرمین درمان

 

عوامل ابتلا به فشار خون اولیه

در این بین دستگاه کنترل فشار خون بیورر آلمان به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای خرید به شمار می رود. شما می توانید به وسیله این دستگاه در هر ساعت از شبانه روز فشار خون اولیه یا ثانویه خود را به صورت مرتب چک کنید.

لازم به ذکر است که این دستگاه متعلق به کشور آلمان بوده و از دقیق ترین حسگر ها برای تعیین فشار خون شما استفاده می کند.شما می توانید از طریق مراجع معتبری همچون مرکز تخصصی بیورر ایران به تهیه این دستگاه بپردازید. لازم به ذکر است که این مجموعه نمایندگی انحصاری بیورر در کشور ایران است.

تفاوت فشار خون اولیه و ثانویه

به طور کلی اصلی ترین فرق فشار خون اولیه و ثانویه در عامل های شکل گیری آن می باشد. فشار خون اولیه اغلب به دلیل عامل های وراثتی یا محیطی به وجود می آید. برای از بین بردن فشار خون اولیه نیاز است تا تغییرات زیادی را خود به وجود بیاورید. برای مثال کنترل وزن و تغییر سبک زندگی از اصلی ترین راه های بهبود در فشار خون اولیه است.

 

فرق فشار خون اولیه و ثانویه - آرمین درمان

 

با این وجود باید بدانید که فشار خون ثانویه بدین شکل نیست. همان گونه که متوجه شدید فشار خون ثانویه به دلیل یک بیماری زمینه ای در بدن شما به وجود می آید. بیماری هایی مانند بیماری کلیوی، تیروئید، کوشینگ، آپنه خواب و … از جمله عامل های ایجاد فشار خون ثانویه هستند. توجه داشته باشید که فشار خون ثانویه را می توان با درمان بیماری زمینه ای از بین برد. معمولا بهبود فشار خون ثانویه راحت تر است. چرا که در برخی از
افرادی که به فشار خون اولیه مبتلا می شوند، عامل های وراثتی در جلوگیری از بهبودی فرد نقش خواهند داشت.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، فشار خون اولیه و فشار خون ثانویه از رایج ترین بیماری ها در میان تمامی مردم جهان از جمله ایرانیان به شمار می رود. از این رو کنترل پیوسته آن برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار بسیار مهم است. با این وجود پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از دستگاه های فشار سنج معتبر مانند دستگاه بیورر آلمان در بهبود این بیماری تاثیر ویژه ای را داشته باشید. همان طور که گفته شد شما می توانید به راحتی از طریق وب سایت beureriran.ir نسبت به تهیه این محصول با بهترین شرایط اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *