سبک زندگی

بیورر رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم را برقرار می کند

رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم - بیورر ایران آرمین درمان

یکی از بیماری های شایع در جامعه امروز، فشار خون بالا است. در خصوص این بیماری مطالعات زیادی انجام شده است. ما در طول این محتوا سعی می کنیم به بررسی رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم بپردازیم. در ارتباط با این موضوع لازم است به مواردی از جمله فشار خون بالا را چگونه با سبک زندگی مدیریت کنیم، تاثیر سبک زندگی سالم در کنترل فشار خون و سبک زندگی سالم، مهم ترین عامل کنترل فشار خون اشاره کرد. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید تا شما را با بهترین برند دستگاه های فشارسنج در ایران نیز آشنا کنیم.

لینک مرتبط: مشاهده محصولات فشار سنج بیورر

 

فشار خون بالا را چگونه با سبک زندگی مدیریت کنیم - بیورر ایران آرمین درمان

 

رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم

رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم نقش مهمی در کنترل این بیماری ایفا می کند. در واقع سبک زندگی سالم به شما کمک می کند با استفاده از یک شیوه منظم و موثر در جهت کنترل فشار خون خود گام بردارید. در پایان این امر داروهای شما یا به طور کامل حذف خواهند شد یا با تشخیص پزشک از داروهایی با دوز کمتر استفاده خواهید کرد. وقتی قرار است در خصوص این که فشار خون بالا را چگونه با سبک زندگی مدیریت کنیم، صحبت کنیم اولین چیزی که به ذهن ما میرسد، کاهش وزن است. بنابراین کاهش وزن از بروز اختلال در تنفس جلوگیری خواهد کرد. اختلال در تنفس که آن را آپنه خواب می نامند موجب افزایش فشار خون خواهد شد. به طور کلی باید گفت یکی از مهمترین و موثرترین روش های کنترل فشار خون، کاهش وزن است. از جمله موارد دیگری که موجب کنترل فشار خون خواهند شد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • ورزش کردن به صورت منظم
  • رژیم غذایی سالم داشتن
  • ترک سیگار و به طور کلی دخانیات
  • کاهش مصرف کافئین
  • کنترل و کاهش استرس

 

مهم ترین عامل کنترل فشار خون - بیورر ایران آرمین درمان

 

تاثیر سبک زندگی سالم در کنترل فشار خون

وقتی از فشار خون بالا صحبت میشود منظور افزایش فشار خون تا سطوح خطرناک است، رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم از این امر جلوگیری می کند. افزایش فشار خون می تواند موجب آسیب دیدن و حتی پاره شدن رگ ها و مویرگ های مغزی گردد. لازم به ذکر است که افزایش فشار خون ممکن است به دلیل تنگ شدن یا انسداد سرخرگ ها انجام شود. فشار خون بالا دارای یک رنج مشخص است. به طور مثال اگر فشار دیاستول خون روی 90 باشد و فشار سیستول خون نیز روی 140 باشد، در این حالت شخص مبتلا به پرفشاری خون خواهد بود. اما اگر اعداد گفته شده در بالا 80 و 120 باشند، در این حالت فرد دارای یک فشار خون عادی است.

خطرناک ترین قسمت ماجرا آنجا است که بالا بودن فشار خون تقریبا علامت خاصی ندارد. بنابراین توجه به برقراری یک رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم اهمیت دارد. به همین دلیل بالا بودن فشار خون به آسانی تشخیص داده نمی شود، مگر زمانی که شخص با چکاپ های منظم متوجه این موضوع گردد. با افزایش سن به ویژه 50 سال به بالا خطر بروز بیماری فشار خون نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله آموزشی تاثیر ورزش بر فشار خون را در سایت آرمین درمان مشاهده کنید و بخوانید. همچنین آشنایی با فشار خون اولیه و ثانویه به شما کمک می‌کند تا با ساز و کار دستگاه فشار خون آشنا شوید.

سبک زندگی سالم، مهم ترین عامل کنترل فشار خون

به گفته کارشناسان و پزشکان متخصص رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم وجود دارد. سبک زندگی سالم و اصولی مانع از بروز بیماری هایی از جمله فشار خون، قند خون و چربی خون خواهند شد. کارشناسان معتقدند الگوی بیماری ها از بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیرواگیر در حال تغییر است. بر این اساس لازم است از شیوه های مناسب برای کنترل و درمان این بیماری ها بهره مند شد. حال آنکه برای درمان و ممانعت از ابتلا به بیماری های غیرواگیر نظیر فشار خون بالا بهترین روش تغییر در سبک زندگی فردی است.

 

تاثیر سبک زندگی سالم در کنترل فشار خون - بیورر ایران آرمین درمان

 

رابطه بین فشار خون و سبک زندگی سالم، پیر و جوان ندارد

کنترل بیماری فشار خون بالا از آن جهت اهمیت دارد که می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی و عروقی و نیز نارسایی های کلیوی گردد. حتی در مواردی منجر به بروز سکته های قلبی و مغزی نیز می شود. طبق آمارهای ارائه شده از سوی مراکز بهداشت جهانی، بیش از 30 درصد از جمعیت بزرگسالان جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند. بهترین روش برای تشخیص به موقع و درمان این بیماری، چکاپ های منظم و دوره ای است. چکاپ های منظم، نه این که فقط مختص بزرگسالان و میانسالان باشند بلکه جوانان نیز لازم است این چکاپ ها را به طور دوره ای انجام دهند.

 

فشار خون نرمال و طبیعی

کمتر از 130/80 میلی متر جیوه است

فشار خون خفیف یا مرحله یک

بین 130/80 یا 139/89 میلی متر جیوه است

فشار خون متوسط یا مرحله دو

140/90 میلی متر جیوه یا بالاتر

فشار خون بحرانی یا مرحله سه

180/120 میلی متر جیوه یا بالاتر

 

در خصوص این بیماری باید ذکر کرد که فشار خون بالا یک بیماری خاموش محسوب می شود. به همین علت بسیاری از افراد هستند تا بروز مشکلات جدی هیچ علائم آشکار کننده ای نخواهند داشت. گاها هم علائمی شبیه به علائم این بیماری در فرد مشاهده می شود که ممکن است به بیماری های دیگری ارتباط داده شوند. به طور کلی برخی از مهمترین علامت های بالا بودن فشار خون عبارتند از:

  • سردرد
  • خون دماغ شدن
  • گر گرفتگی
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • تغییر در قوه بینایی
  • مشاهده خون در ادرار
  • احساس درد و سنگینی در قفسه سینه

 

رابطه بین فشارخون و سبک زندگی سالم - آرمین درمان

 

لازم است بدانید همه افرادی که فشار خون بالا دارند الزاما همه موارد ذکر شده در بالا را در خود مشاهده نخواهند کرد. گاها اتفاق می افتد که فرد برخی از علامت های مذکور را به صورت مکرر در چند روز متوالی مشاهده خواهد کرد. در چنین مواردی لازم است به پزشک مراجعه نمود.

تهیه یک فشارسنج با کیفیت

افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند لازم است حتما یک دستگاه فشارسنج در منزل داشته باشند. شرکت بیورر آلمان تولید کننده با کیفیت ترین فشارسنج ها می باشد. شرکت آرمین درمان (www.beureriran.ir)، نماینده انحصاری محصولات کمپانی بزرگ بیورر در ایران است. این شرکت تمام محصولات خود را با نشان اصالت کالا در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین فشارسنج های با کیفیت و بی نظیر بیورر دارای دو سال گارانتی آرمین درمان و 10 سال خدمات پس از فروش نیز هستند. بنابراین تهیه این دستگاه ها برای مراکز درمانی و کلینیک های بهداشت و درمان نیز توصیه می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *