مراقبت و سلامتی

راهنمای خرید فشار سنج دیجیتالی + نکات مهم

راهنمای خرید فشار سنج - بیورر ایران آرمین درمان

فشار خون یکی از مهم ترین فاکتورهای سلامت سیستم قلب و عروق است که اندازه گیری به موقع آن می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. با وجود دستگاه های فشار خون خانگی، دیگر همه افراد به ویژه افرادی که دارای مشکل نوسان فشار خون هستند، می توانند از این دستگاه ها استفاده کنند. بسیاری از افراد می پرسند که چه دستگاه فشار خونی بخریم تا از کیفیت آن خیالمان راحت باشد؟ در پاسخ به این سوال افراد باید بگوییم که عوامل زیادی وجود دارند که باید در حین خرید این دستگاه ها به آن ها توجه داشته باشید. از این رو شما را دعوت می کنیم تا با مطلب آموزشی راهنمای خرید فشار سنج سایت بیورر ایران همراه ما باشید.

چرا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد راهنمای خرید دستگاه فشار خون صحبت کنیم، باید بدانیم که چرا باید در خانه فشار خون خود را کنترل کنیم؟ افرادی که فشار خون بالایی دارند باید حتما در طول روز و در خانه فشار خون خودشان را کنترل کنند. نظارت بر روی فشار خون، می تواند باعث شود تا بتوانید در صورت قرار داشتن در وضعیت خطرناک خود را به بیمارستان برسانید.

اگرچه همه افراد نیازی به خرید دستگاه فشارسنج خون ندارند؛ اما راهنمای خرید فشار سنج دیجیتالی مخصوص افرادی است که به نوعی دارای سابقه خانوادگی ابتلا به فشار خون هستند. این افراد می توانند با یک دستگاه ساده فشار سنج در خانه، به راحتی فشار خون خودشان را کنترل کنند.

از طرف دیگر، گاهی اوقات مراجعه منظم به پزشک برای اندازه گیری فشار خون به راحتی امکان پذیر نیست. این در حالی است که برخی از افراد به دلیل استرس شدیدی که در اثر این موضوع دارند، پس از مراجعه به دکتر شاهد فشار خون بسیار بالای خودشان هستند که مهم ترین علت آن استرس بوده است. از این رو اندازه گیری فشار در خانه به افراد این امکان را می دهد تا در یک فضای بدون استرس فشار خون خودشان را کنترل کنند.

راهنمای خرید فشار سنج دیجیتالی - بیورر ایران آرمین درمان

انواع فشار سنج خانگی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در مقاله راهنمای خرید فشار سنج خون به آن بپردازیم، انواع فشار سنج های خانگی است. فشار سنج های خانگی به دو دسته بازویی و مچی تقسیم بندی می شوند. شاید این سوال برای شما مطرح شود که فشار سنج مچی بهتر است یا بازویی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که احتمالا هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بنابراین، باید ابتدا با این دو فشار سنج آشنا شوید.

راهنمای خرید دستگاه فشار سنج بازویی

فشار سنج بازویی، یکی از فشار سنج های موجود در بازار است. در این فشار سنج کاف به صورت خودکار باد شده و می تواند به راحتی داده های فشار خون شما را نشان دهد. مزیت فشار سنج های بازویی این است که می توانند به بیش از 1 نفر در خانه شما کمک کنند تا فشار خون خودشان را کنترل کنند. این فشار سنج ها عمدتا دقت بیشتری نسبت به فشار سنج های مچی دارند. از این رو این موضوع را باید در هنگام خرید آن ها در نظر داشته باشید.

نکته ای که باید در این مقاله راهنمای خرید فشار سنج بازویی به آن اشاره کنیم، عیب فشار سنج بازویی است. عیب این فشارسنج ها این است که باید به طور دقیق روی بازو قرار بگیرد. سفت یا شل بودن کاف این فشار سنج، می تواند باعث عدم کارکرد درست آن شود و مشکلات زیادی را از نظر دقت داده ها به وجود آورد.

فشارسنج بازویی
Beurer
  • Beurer

راهنمای خرید دستگاه فشار سنج مچی

فشار سنج مچی، یکی دیگر از انواع فشار سنج های موجود در بازار است که باید در راهنمای خرید فشار سنج به طور کامل آن را توضیح دهیم. دقت داشته باشید که این فشار سنج ها اتوماتیک هستند؛ اما دقت کمتری نسبت به فشار سنج های بازویی دارند. مزیت فشار سنج های مچی، جمع و جور بودن آن هاست. از این رو می توانند به راحتی توسط شما حمل شوند. نصب و محکم کردن کاف این فشار سنج ها نیز ساده تر از فشار سنج های بازویی است.

عیب فشار سنج مچی این است که نسبت به وضعیت بدن بسیار حساس بوده و باید دست در یک جای مناسب قرار گیرد. در واقع کاف این دستگاه فشار سنج باید در سطح قلب قرار بگیرد تا به درستی عمل اندازه گیری فشار خون انجام شود.

مقاله پیشنهادی: تغذیه مناسب برای فشار خون

تفاوت فشار سنج اتوماتیک و دستی

اگر به فروشگاه های مختلف برای خرید فشار سنج مراجعه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که دو مدل از این فشار سنج ها در بازار وجود دارند که با نام دستی و اتوماتیک شناخته می شوند؛ اما تفاوت فشار سنج اتوماتیک و دستی چیست؟ برای راهنمای خرید فشار سنج، باید حتما این دو نوع فشار سنج خون را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید دستگاه فشار خون - بیورر ایران آرمین درمان

  • فشار سنج اتوماتیک: یکی از انواع فشار سنج های موجود در بازار است که کاف آن به صورت خودکار باد شده، عمل اندازه گیری را انجام می دهد و در نهایت تخلیه خواهد شد. دستگاه فشار سنج اتوماتیک با یک دکمه کار می کند و نیازی به انجام تنظیمات خاصی نیست. به همین خاطر به دلیل کم خطا بودن این فشار سنج ها، می توان آن ها را به هر فردی پیشنهاد کرد.
  • فشار سنج دستی: فشار سنج دستی دارای یک پمپ است که امکان باد کردن کاف را به شما می دهد. از این رو تنظیم کردن باد این فشار سنج ها کمی سخت است. از طرفی شما مجبور هستید که برای اندازه گیری فشار خون، خودتان شخصا وارد عمل بشوید!

چه دستگاه فشار خونی بخریم؟

حالا که با انواع دستگاه فشار خون آشنا شدید، نوبت رسیده که در این مقاله راهنمای خرید فشار سنج در مورد بهترین انتخاب شما حرف بزنیم. دستگاه های فشار سنج می توانند به راحتی امکان اندازه گیری فشار خون را به شما بدهند؛ اما قابلیت های هر کدام و کیفیت ساخت آن ها با هم متفاوت است. با ما همراه باشید نکات مهم در مورد راهنما خرید فشار سنج را به شما ارائه کنیم.

چه دستگاه فشار خونی بخریم؟ - بیورر ایران آرمین درمان

1.بررسی اندازه کاف

کاف مهم ترین بخش دستگاه فشار خون است که باید به دور بازو یا مچ شما بسته شود. معمولا افراد چاق دغدغه زیادی برای خرید دستگاه فشار خون دارند، چون هیچ دستگاهی دارای کاف بسیار بزرگ نیست. از این رو توصیه می کنیم که یک متر به همراه خودتان داشته باشید و از قبل اندازه دور بازو را مشخص کنید. سپس با همان متر، اندازه کاف را مشخص کرده و اگر مناسب است این دستگاه را بخرید.

در این مقاله راهنمای خرید فشار سنج خون لازم به توضیح است که اکثر دستگاه های اندازه گیری فشار خون دارای اندازه کاف استانداردی هستند. اما اگر اندازه مچ یا بازوی شما بزرگ یا خیلی کوچک است، باید به دنبال خرید دستگاهی باشید که دارای کاف با اندازه مناسب است.

2.در نظر گرفتن بودجه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در راهنمای خرید فشار سنج به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن بودجه است. تنوع در دستگاه های فشار خون موجود در بازار بسیار زیاد است. این شما هستید که باید با انتخاب صحیح یک دستگاه فشار سنج مطابق با بودجه ای که دارید، آن را برای کاربرد روزمره خودتان مورد استفاده قرار دهید.

3.کارکرد ساده فشار سنج

نکته ای که باید در راهنمای خرید فشار سنج به شما یادآوری کنیم. حتما در هنگام خرید دستگاه فشار سنج به کارکرد ساده دستگاه توجه داشته باشید. به طور کلی، دستگاه های فشار سنج امروزی دارای نمایشگرهای بزرگ و خواناتری هستند. دکمه های روی نمایشگر نیز بسیار ساده قابل دسترس هستند. از این رو می توانید به راحتی آن ها را در اختیار افراد مسن نیز قرار دهید. کارکرد ساده فشار سنج می تواند برای افرادی که حوصله و سواد کافی برای کار کردن با این دستگاه ها را ندارند، بسیار مهم است.

 

راهنمای خرید دستگاه فشار سنج بازویی - بیورر ایران آرمین درمان

 

4.سطح باد کردن قابل تنظیم

یکی از موضوعاتی که معمولا کاربران از آن شکایت می کنند، این است که کاف دور بازوی آن ها به شدت باد می شود و آزاردهنده است. بهتر است که به این نکته در راهنمای خرید فشار سنج توجه داشته باشید که سطح باد کاف باید قابل تنظیم باشد. در این صورت می توانید فشار داخل کاف را مشخص کنید.

5.اخطار فشار خون بالا در فشار سنج

یکی از قابلیت هایی که حتما توصیه می کنیم به آن توجه داشته باشید، وجود اخطار فشار خون بالا در دستگاه فشار سنج است. این موضوع به ویژه برای افرادی که نمی توانند فشار خون بالا را تشخیص دهند، ضروری است. از این رو به وجود این قابلیت در دستگاه توجه داشته باشید.

6.انتخاب بهترین برند دستگاه فشار سنج

برند تولید کننده دستگاه فشار سنج خون، می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت آن داشته باشد. از این رو توجه به این نکته در این مقاله راهنمای خرید فشار سنج خون، بسیار مهم است. بهترین برند تولید کننده دستگاه فشار سنج خون، بیورر آلمان است. دستگاه های فشار خون ایران برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توانید آن ها را به صورت سخنگو و با قابلیت های خاص سفارش دهید.

خرید فشار سنج بیورر آلمان از نمایندگی انحصاری آن

در این مقاله از راهنمای خرید فشار سنج، تلاش کردیم که به شما نکات مهم برای خرید این دستگاه ها را ارائه کنیم. همانطور که اشاره شد، برند بیورر آلمان یکی از برندهای معتبر در حوزه تولید فشار سنج خون است. شما می توانید فشار سنج های این برند زا از نمایندگی انحصاری این برند در ایران به نام آرمین درمان خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *