مطالب علمی

میزان رطوبت هوا در منزل چقدر است؟

میزان رطوبت هوا در منزل - بیورر ایران آرمین درمان

همیشه با تغییر فصل ها این سوال مهم مطرح می شود که میزان رطوبت هوا در منزل چقدر باید باشد. بسیاری از افراد با شروع فصل تابستان با مشکلات تنفسی روبرو می شوند. وجود کولر گازی و پنکه مانع حفظ رطوبت در مکان های بسته، مانند اتاق ها می گردد. به خاطر استفاده از این گونه تجهیزات برودتی، هوای خشک در محیط بیشتر شده و رطوبت بسیار کاهش می یابد. در چنین مواقعی کارشناسان حوزه سلامت ،استفاده از دستگاه های رطوب ساز را توصیه میکنند. در زمستان نیز به دلیل وجود بخاری و دستگاه های گرمایشی هوای داخل اتاق خشک شده و باعث حساس شدن ریه ها می گردد. این موضوع برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند، بسیار آزار دهنده است. بنابراین استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا یک راه حل عالی برای شکستن خشکی هوا می باشد.

دستگاه رطوبت ساز بیورر آلمان یک راه حل عالی برای از بین بردن خشکی هوا

مزایای هوای مرطوب

به کمک دستگاه های رطوبت ساز می توان میزان رطوبت هوا در منزل را افزایش داد. یکی از مزایای وجود رطوبت کافی در اتاق، بهبود سرفه است. هنگاهی که میزان رطوب هوا پایین باشد، بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی دچار سرفه های خشک می شوند. تامین رطوبت هوا سبب می شود تا حد زیادی اینگونه سرفه ها کم شده و به تبع آن از بروز ترشحات عفونی نیز جلوگیری شود. از دیگر مزایای تامین رطوبت هوا ،کاهش میزان خرو پف است. خشکی هوا میتواند این مسئله را تشدید کند. لذا همیشه مراقب باشید که رطوبت هوا در حد نرمال باقی بماند.

متاسفانه خشکی هوا به شدت سینوس ها و مجاری تنفسی را تحت تاثیر قرار میدهد؛ بنابراین با تامین رطوبت هوا می توان از بیماری هایی چون آسم و آلرژی های فصلی نیز جلوگیری کرد. دامنه مزایا و فواید هوای مرطوب به این موارد ختم نمی شود؛ رطوبت کافی در هوای خانه باعث میگردد تا گل و گیاهان آپارتمانی شاداب تر و با طراوت بمانند. حتی این موضوع بر کیفیت کفپوش و مصنوعات چوبی خانه نیز اثر مطلوبی دارد. ایجاد رطوبت مناسب مانع ترک خوردگی کاغذهای دیواری شده و الکتریسیته ساکن در خانه را به صفر می رساند. در ادامه بررسی میکنیم که چگونه میتوان میزان رطوبت هوا در منزل را کنترل کرد.

 

رطوبت خانه در زمستان - بیورر ایران آرمین درمان

 

میزان رطوبت مطلوب هوا در اتاق‌های یک خانه چقدر است؟

این سوال مهمی است که در این جا به آن پاسخ می دهیم. همانطور که می دانید، رطوبت به میزان آب موجود در هوای خانه اشاره دارد. هر چه به دریا نزدیک تر باشیم، میزان رطوبت هوا بیشتر می شود. به همین خاطر است که هوا در مناطق شمالی و جنوبی ایران همیشه شرجی و مرطوب می باشد. با این همه دانشمندانی که در این زمینه تحقیق کرده اند، باور دارند بهترین سطح رطوبت خانه در زمستان با فصل تابستان متفاوت است. میزان رطوبت خانه در زمستان باید بین سی تا پنجاه درصد باشد. هر چه رطوبت هوا بیشتر باشد،هوای خانه نیز گرمتر می شود. کم یا زیاد بودن بیش از حد رطوبت ممکن است سبب بروز مشکلات تنفسی و پوستی گردد.

طبق نظر تحقیقات، رطوبت بیش از شصت درصد باعث رشد کپک ها شده و کمتر از چهل درصد نیز سبب خشکی هوا می شود. بنابراین بهترین سطح رطوبت همان پنجاه درصد است. اکنون این سوال مطرح میشود که چگونه می توان سطح رطوبت خانه را روی این عدد ثابت نگه داشت؟ چگونه می توان فهمید رطوبت خانه کم یا زیاد است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

دستگاه رطوبت ساز بیورر در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود، استفاده از دستگاه رطوبت ساز بیورر آلمانی آسان و کم هزینه است.

دستگاه مرطوب کننده هوا
Beurer
  • Beurer

رطوبت هوا در زمستان بیشتر است یا تابستان؟

میزان رطوبت هوا در منزل در زمستان به شکل طبیعتی کمتر از تابستان است. چنانچه این میزان رطوبت افت پیدا کند، مشکلات عدیده ای برای ساکنین خانه رقم خواهد زد که پیشتر به شرح آن پرداختیم.اگر این میزان از سی درصد کمتر شود،زمینه برای سرماخوردگی افراد فراهم می‌شود. دمای پایین نیز باعث می شود تا هوا نتواند به خوبی بخار آب را در خود حفظ کند.

 

تصفیه کننده هوا

 

از طرف دیگر، به دلیل استفاده از تجهیزات گرمایشی میزان از دست رفتن رطوبت بسیار افزایش خواهد یافت. تمامی این موارد اهمیت استفاده از دستگاه های مطوب کننده هوا ،به خصوص در فصل زمستان دو چندان میکند. توجه داشته باشید، میزان رطوبت هوا در شهرهای ایران مختلف گزارش شده است. در برخی شهرها رطوبت هوا در بعضی فصول به قدری پایین است که استفاده از دستگاه بخور بسیار الزامی می باشد.

میزان رطوبت هوا به چه فاکتورهایی مرتبط است؟

در کل، میزان رطوبت هوا در منزل تابع فصل ها، شرایط اقلیمی و آب و هوایی، وجود دستگاه های گرمایشی و سیستم تهویه مطبوع در خانه است. حتی نمای خانه و دکوراسیون داخلی خانه نیز می تواند در میزان رطوبت هوای خانه نقش داشته باشد. از همین رو، باید شیوه های مبارزه با ناسازگاری میکرواقلیم با بعضی از استانداردها آگاه باشید. برای افزایش رطوبت پوست و هوای خانه، در کنار کرم های مرطوب کننده، استفاده از گل و گیاهان می توان از انواع دستگاه های بیورر نیز استفاده کرد. انواع مختلفی از این دستگاه ها در وب سایت آرمین درمان موجود است. شرکت آرمین درمان نمایندگی رسمی برند بیورر در ایران می باشد. این شرکت، انواع دستگاه های پزشکی مانند فشارسنج، تب سنج، رطوبت سنج، ترازو، دستگاه بخور، انواع دستگاه ماساژور بیورر و …را به علاقمندان عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *